גירוטוניקטרילותרפיהפילאטיס מזרון ומכשיריםנשימה נכונה באימונים


ג'ירוטוניק- חיזוק הגוף תוך תנועה במרחב

אורח החיים שלנו היום הוא אורח חיים אשר תנועה אינה חלק מהותי בו. רובנו עוברים מן הבית, לאוטו, למשרד ובחזרה, פעולות אשר אינן דורשות כמעט תנועה. עם זאת, מבנה גופנו מתאים לאורח חיים שהיה לפני שנים רבות, כזה הכולל תנועה אינטנסיבית. ללא תנועה הגוף מתנוון ונראות תופעות לא רצויות כמו עליה במשקל, כאבים, שרירים קצרים ותפוסים ועוד. לכן, בכדי לחוש בריאים, חיוניים וחזקים, עלינו לספק לגוף את התנועה הנדרשת לו. מלבד תנועה, גופנו זקוק גם למרחב- תנועה מונוטונית בתוך חדרון קטן עדיפה אמנם על פני ישיבה מתמדת, אך היא אינה מספקת לגוף את שהוא זקוק לו. ג'ירוטוניק הוא ספורט המשלב בין תנועה למרחב. הוא מאפשר לגוף לנוע בחופשיות באופן רב מימדי תוך מתן התנגדות מתונה המאתגרת את השרירים במידה הרצויה.

מהו ג'ירוטוניק?

ענפי ספורט ואימון רבים מבוססים על תרגילים הנעשים בצורה קווית, כלומר אזור מסויים בגופנו מקובע בזמן שאזור אחר מופעל בתרגיל הכולל מספר חזרות. ג'ירוטוניק היא שיטת תרגול הוליסטית ובריאה לגוף אשר מותאמת לו ולצרכיו באופן מושלם. גופנו, כאמור, זקוק לתנועה חופשית במרחב. לא בכדי שחיה נחשבת לענף ספורט בריא במיוחד ורבים מרגישים צורך עז לשחות ככל שניתן. השחיה משלבת בין תנועה חופשית ורב מימדית מחד והתנגדות מתונה של מים מאידך. כך עובדת גם שיטת הג'ירוטוניק. בעזרת מספר מכשירים מיוחדים ניתן לתרגל בתנועות חופשיות, מעגליות וסיבוביות (ג'ירו הוא מעגל או סיבוב בלטינית) והמשקולות המוצבות במקומות מסויימים במכשיר מספקות את ההתנגדות שמספקים המים בשחיה. כך ממוצים היטב טווחי התנועה של מספר קבוצות מפרקים בעת ובעונה אחת. התנועה בג'ירוטוניק מזכירה גם ריקוד ולא בכדי: ג'ירוטוניק פותח ככלי שיקומי עבור רקדנים המתאוששים מפציעות.


למי מיועדת שיטת אימון זו?

ג'ירוטוניק היא שיטת אימון המיועדת לכולם. היא מצויינת עבור משתקמים הסובלים מפגיעות כאלה ואחרות ובעלי טווח תנועה מוגבל, עבור אדם ממוצע בעל טווח תנועה סביר ועד ספורטאים מקצועיים בעלי כוח וטווח תנועה רחבים במיוחד. ניתן לבחור ברמת ההתנגדות והקושי הרצויה ובעבודה על מפרקים ושרירים מסויימים אותם אנו מעוניינים לחזק. התנועה הספירלית והגלית מונעת חיכוך ושחיקה המתרחשים בסוגים שונים של תרגול, למשל שחיקת הברכיים כאשר מדובר על קפיצה או תרגילי מדרגה. התנועות בג'ירוטוניק הן תנועות אשר פותחות ומרחיבות את הגוף מבפנים ולא מצמצמות ומכווצות אותו. כך משתחררות חסימות בגוף, ישנה זרימה טובה יותר של הדם ועימה הגעת חמצן לכל איבר בגוף. הדבר משחרר שרירים תפוסים, כאבים וגורם לתחושת חיוניות אצל כל אדם.

כיצד עובדת השיטה הלכה למעשה?

שיטת הג'ירוטוניק נעשית באמצעות תרגול על מספר מכשירים ואחד מהם הוא ה- Pully Tower. במכשיר ישנן משקולות המחליקות על גבי גלגלות וכך נעות ממקום למקום ויוצרות התנגדות קבועה לתנועה. כך מתאפשרת תנועה חופשית במרחב, תנועה רב כיוונית הכוללת תנועות כשל ריקוד אך זאת תוך הפעלת מאמץ קבוע בשל התנגדות המשקולות. המתאמן מרוויח מכל הכיוונים: הוא עובד בו זמנית על הרחבת התנועה תוך הארכת השרירים והמפרקים ועל חיזוק השריר והפעלת כוח מתפרץ.

 

מהן התוצאות של אימוני ג'ירוטוניק ומתי הן נראות לעין?

ג'ירוטוניק היא כאמור שיטת אימון הוליסטית אשר מביאה שיפור עצום לכל מערכות גופנו, גוף ונפש כאחד. התנועות הסיבוביות יוצרות שיפור בקואורדינציה, זרימת דם טובה יותר אשר מביאה לחילוף חומרים מהיר יותר וחיוניות כללית של הגוף. כאשר מערכות הגוף פועלות בקצב נכון הדבר משפיע על איכות החיים באופן מיידי. התנועות יוצרות הארכה של השרירים והמפרקים, מה שנותן לגוף כולו מראה צר וארוך יותר. גם שיפור הגמישות וטווח התנועה ניכרים בחיי היום יום, מקלים על האתגרים הקטנים העומדים בפנינו (הגעה למדף גבוה, התכופפות ועוד). תרגול קבוע מסייע לשמירה על המשקל, שיפור בתפקוד מערכת החיסון ומערכת הלימפה ולעירנות. עבודה על המפרקים תביא להפחתת כאבי גב באופן ניכר והסובלים מנטיה להיתפסות השכמות או העורף יחושו את האזורים הללו משוחררים ופתוחים.

טואול - אתרים באינטרנט