פילאטיס

המטרה הראשונית בפיתוחה של שיטת פילאטיס היתה שיקום ועזרה לגוף לחזור לעצמו. כיום מספקת שיטה זו מענה לקשת רחבה של צרכים, כולל שיקום וריפוי, שמירה על אורח חיים בריא ופיתוח כושרם הגופני של ספורטאים מקצועיים וכלל האוכלוסיה. אחד העקרונות הבולטים של פילאטיס הוא האיכות ולא הכמות- לכל תרגיל ניתנת מירב תשומת הלב והמיקוד, תוך מציאת איזון בין הפעלת כוח, גמישות ונשימה נכונה. דגש רב מושם על תרגול בזוויות ובטווחי תנועה שונים  תוך עבודת שרירי הליבה התומכים ביציבה כמו שרירי בטן, עמוד השדרה, חגורת האגן והכתפיים. התרגילים נעשים כולם על מיטת קפיצים במצב אופקי כך שרק השרירים אותם מעוניינים לחזק נמצאים בפעולה. הקפיצים מספקים התנגדות המחייבת הפעלת כוח ואימון מאתגר תוך כדי הארכת השרירים. אופי אימון זה מוביל לא רק למראה ארוך ומחוטב (בניגוד למראה מנופח שרירים), אלא גם לשיפור היציבה ולהעלמת כאבים. התרגול מלווה בנשימה נכונה, העלאת המודעות, הריכוז והאיזון בין מערכות הגוף השונות.

ג'ירוטוניק

ג'ירוטוניק היא שיטת אימון חדשנית כאשר ההסתכלות על גופנו היא הוליסטית ורחבה. התנועתיות היא רב מימדית ונעשית בצורה מעגלית ולא קווית (ג'ירו בלטינית- עיגול, מעגל) ובכך הייחודיות שלה. האימון בשיטה זו נעשה באמצעות מספר מכשירים, ביניהם ה- Pully Tower המאפשר תנועה רב מימדית- תנועה מעגלית ומרחבית המאפשרת פתיחה עמוקה של הגוף תוך מינוף יכולת התנועה של כל מפרק ומפרק. הגיוון התנועתי המתאפשר בעבודה בשיטת ג'ירוטוניק משפר את זרימת הדם ועל ידי כך את הגעתו של חמצן לכל איבר ואיבר בגוף. התנועה הזורמת מן האיברים המרכזיים אל האיברים הפריפריאלים פותחת את ערוצי המרידיאנים ויוצרת זרימת אנרגיה באופן חופשי יותר. ג'ירוטוניק פותחה כשיטה שנועדה לשיקום רקדנים מפציעות, אך היא מצויינת עבור כל אחד.  משקולות הנעות על גבי גלגלות יוצרות התנגדות קבועה תוך אפשרות לנוע באופן חופשי ורב כיווני במרחב, כך שהתחושה המתקבלת היא של תנועה בתוך מים.

טרילותרפיה

שיטת הטרילותרפיה פותחה על ידי ניסים אמון, זן מאסטר ידוע אשר נדד ברחבי המזרח הרחוק וספג עוד ועוד מן הבודהיזם במנזרים בתאילנד, הודו, נפאל ויפן. הטרילותרפיה משלבת בין גישות מזרחיות ומערביות. טיפולים באמצעות השיטה מתבססים על ההנחה כי כל תחושת חוסר נוחות אותה אנו חשים מקורה הוא פנימי, טמון בתוכנו, ולא חיצוני. חוסר איזון בין רציונל לרגש וקונפליקט תמידי ביניהם יוצר אי נוחות, אי שקט וחוסר איזון. אלה מתבטאים בחלק הנוסף שבנו, "האמצע", המקבל מסרים משני הגורמים הדומיננטיים הללו. חוסר האיזון הזה מביא לתוצאות בלתי רצויות, ביניהן אכילה רגשית. המציאות בה אנו חיים גורמת לרבים מאיתנו להשקיט ולהשתיק כל הזמן את הרגש אשר שואף להתבטא ולתת מקום רק לחשיבה הרציונלית. עם זאת, רגשות כמו צער, כעס או תסכול אינם נעלמים אלא מודחקים ופורצים בבוא העת. באמצעות טיפול בשיטת טרילותרפיה נלמד כיצד לזהות את אותם רגשות מודחקים ולתת להם ביטוי כך שלא יתפרצו בדרכים בלתי רצויות כמו אכילה רגשית המובילה לעליה בלתי רצויה במשקל.

כל שיטות האימון המוזכרות לעיל תורמות גם לאוכלוסיה המאופיינת בהפרעת קשב וזאת באמצעות למידת היכולת להתרכז בעבודה פיזית ולתת מתנה לגופנו ללא הסחת דעת. מעבר לתרגול הפיזי, לומדים באימון לתרגל את המוח להיות קשוב אך ורך לגוף במשך שעה.



 

טואול - אתרים באינטרנט