האם האימונים בסטודיו מתאימים לסובלים מבעיות גב?

כן. שתי שיטות האימון בסטודיו, פילאטיס מכשירים וג'ירוטוניק, מתאימות לסובלים מבעיות גב. שתי השיטות פותחו למטרות שיקום כך שהן מצויינות לתהליך שיקומי. שתי השיטות עובדות על חיזוק זוקפי הגב התומכים בגב התחתון, על חיזוק חגורת הכתפיים התורם רבות לשיפור בכאבים בגב העליון ובשכמות ועל חיזוק שרירי הבטן המהווים "קיר תומך" לעמוד השדרה. בשתי השיטות התנועה אינה דרסטית אלא מתונה ואינה יוצרת זעזועים כמו קפיצה, ריצה ואפילו הליכה. עם זאת, אם ישנו ספק יש לקבל יעוץ מרופא על פי תוצאות בדיקה שנעשתה.

 

האם נשים בהריון יכולות להתאמן בסטודיו? מה חשוב לדעת לפני?

כן, שתי השיטות מתאימות לנשים בהריון ולאחר לידה (כשישה שבועות לאחר לידה רגילה). שתי השיטות מחזקות את שרירי הבטן המשמשים כקיר תומך לעמוד השדרה ומסייעים לו להסתגל למשקל ההולך ועולה באזור הבטן, בפילאטיס ניתנת תשומת לב רבה לשרירי רצפת האגן והסוגרים של שלפוחית השתן המתרופפים כבר במהלך ההריון וזקוקים לחיזוק גם לאחר הלידה. התנועה החופשית יחסית בג'ירוטוניק מאפשרת לכוון את התנועה כך שתהיה נוחה, נעימה ולא מכבידה גם בשלבים מתקדמים של ההריון או אחריו. כמובן שיש להתייעץ עם רופא ולעצור פעילות בכל מצב של אי נוחות.

 

בחדר הכושר שבו אני מנוי ישנם שיעורי פילאטיס בקבוצות של 15 איש. האם לאימון בקבוצות קטנות ישנו יתרון משמעותי?

בשיטות אימון כמו פילאטיס וג'ירוטוניק ישנה חשיבות גדולה לאימון מותאם אישית. שתי השיטות עובדות על ריכוז, מיקוד, יצירת איזון והרמוניה ועל איכות התנועה ולא על כמות. לשם כך חשוב לבצע כל תנועה בצורה נכונה ולהפיק ממנה את המירב. אימון פילאטיס בקבוצות קטנות הינו משמעותי ונותן ערך מוסף רב על פני שיעור במסגרת חדר כושר שיכול להכיל גם עשרים איש.

 

לאילו גילאים מתאימות השיטות פילאטיס וג'ירוטוניק?

פילאטיס וג'ירוטוניק הן שיטת אימון המתאימות לכלל האוכלוסיה, החל ממתבגרים ועד גיל הזהב. התנועות הרב מימדיות ואפשרויות התנועה הרבות מאתגרות את הגוף ומובילות לתוצאות נפלאות. בני גילאים שונים ואנשים הנמצאים ברמת כושר שונה לחלוטין זה מזה מוצאים אותה כשיטת אימון אפקטיבית ומהנה. 



 
טואול - אתרים באינטרנט